Träning, en livsstil.

Många tror mig inte när jag säger att jag lätt går upp i vikt om jag inte äter bra eller tränar, framför allt om jag struntar i båda delarna. Tänk såhär istället, hur mycket energi och tid lägger jag inte ner på att träna och äta bra? Det är inget som kommer till mig, bara sådär. Jag "kämpar" en hel del!

Som tur är älskar jag träningen. För mig är det ingen uppoffring att gå upp tidigt och gå eller för att hinna träna i god tid. För mig är det inte heller en större uppoffring att äta bra, skippa onyttigheter och ge kroppen bra energi. Nej, inte alls. Visst har man varit ett godismonster, och jag tycker om allt från godis till bullar och glass, men känslan efter att man äter sådant är inte en skön känsla, så vad går jag miste om egentligen? Turen har jag ju också att tycka om diverse nyttigheter som gynnar träningen och kroppens utseende. :) Jag har mina dagar när jag får unna mig saker och då gör jag det!

Träning är en livsstil. Går man in för det helhjärtat ändras allt från dagliga rutiner till vad som finns i kylskåpet och hur man mår och vad man orkar med. En jäkligt bra livsstil skulle jag vilja säga! Jag trivs bra med den. :)

BRA benpass idag förövrigt! Det var på bokstavligt talat darriga ben jag vinglade hemåt efter passet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0