"Nej nej, jag ska bara titta".

Jag står i butiken och plockar när en kund kommer in. "Hej hej" säger jag, av ren artighet (och för att vi tillbeds att vara trevliga när kunder kommer), för folk brukar uppskatta detta, men inte denna som så många andra ... "Nej nej, jag ska bra kolla" och tittar på mig med uppspärrade ögon. Och då vill vi (läs, jag och mina kollegor) bara säga "Och jag sa bara hej", för vi hade inte i åtanke att hoppa på er. Ett hej är ett hej, inte ett "hej, nu jäklar ska du köpa grejer" ...

När blev det "förbjudet" att vara trevlig?


Kommentarer
Postat av: Fia

Vet exakt vad du menar! När jag säger hej till folk så ser dom asbesvärade ut, tittar ner i golvet, mumlar Hej och sen går dom iväg fort som attan!



2008-09-12 @ 10:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0