"Jag har iallafall pli på mig själv".

Även om inte allt är bra så är iallafall en sak det, jag har pli på mig själv! (När det gäller träning och mat såklart). Vet inte hur många gånger jag påstod under sommaren att "nu är det på allvar, nu jäklar", men ledde det någon vart? Den här gången däremot (som jag även det har påpekat några gånger) är det på riktigt! För nu har jag varit duktig i minst en månads tid och skött mig tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd, och tränandet går bättre och jag orkar mer. Denna positiva trend flyter på och jag tycker bara mer och mer om det.

Den största skillnaden nu mot då är att jag inte låter hjärnan spela mig ett spratt, jag unnar mig saker, när jag känner mig förtjänt av det. Jag vet hur jag funkar, jag är "allt eller inget" typen. Antingen äts det godis mer eller mindre var och varannan dag eller så håller jag på godsakerna och har 1 - 2 ätardagar i veckan, men försöker de veckorna de blir två att vara mer försiktig. Sötsuget kommer lätt igång med en liten lätt knuff i rätt riktning, och det gillar vi inte!


Tycker du jag är konstig? Det skiter jag i, jag mår bättre såhär, mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0