En ny upptäckt!

Torsdag morgon, jag är ledig, och solen tittar fram bakom molnen. Har inte samma tur med vädret som i måndags men det är dumt att klaga. Bara att vara ledig i sig är väldigt! skönt.

Strax efter 8 kom jag ut på min morgonpromenad. Blev drygt 55 minuter idag och med musik i lurarna flöt det på ganska bra. Som jag tidigare sagt, min motivation är det inget fel på! Även om det är motigt att stiga upp ibland så förstår man alltid varför när man har kommit igång.

En annan sak som är positiv med promenaderna är att aptiten blir än bättre och frukosten än godare än vanligt! Här kommer min nya upptäckt in i bilden. Rara söta Andreas har lärt mig något smart, äggröra i micron! Låter det konstigt? Antar att det inte är konstigare än att värma gröt i micron, och gott är det också. Allt du gör är att knäcka ägg i en skål, salta lite om du vill och sedan in i micron. (Kan ha annat i om du känner för det också). Det tar ungefär 3 minuter innan det är klart, och där emellan får man öppna och röra om lite. 3 minuter istället för "fram med stekpannan, steka och orsaka en massa disk", hur smart som helst! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0