SOS familj.

Igår låg jag och kollade på SOS familj. Ärendet var ganska intressant, och Mia Törnbloms besök gjorde mig inspirerad. Jag har läst hennes bok Självkänsla nu och även om folk säkert kan tycka hon är klyshig så är hon bra på det hon gör. Hon är en positiv människa som kan hjälpa. När jag läste hennes bok så började jag skriva ner bra saker varje dag (om mig själv och saker i mitt liv) och det hjälpte. Nu var det länge sedan, men igår så bestämde jag mig för att börja på nytt. Prova du också, det funkar!

Skriv ner några bra saker, om dig själv, något du gjort, eller varit med om.
Skriv ner några saker som du är tacksam för i livet, t.ex. familj, vänner eller att ha tak över huvudet.

Det är som Mia sa; "Självkänsla är en färskvara, precis som kondition. Utan träning tappar vi konditionen, likaså med självkänslan". Även om vi inte är medvetna om dem så uppkommer det hela tiden negativa tankar i vårat huvud och dessa påverkar oss, vissa mer, andra mindre.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo hennes teorier kan jag hålla med om. Men det finns även teorier om KASAM.(känslan av sammanhang.) Läs mer om det i boken hälsans mysterium. ;) har en hemma om du vill låna:P

Den undrar varfrö vissa klarar av vad som helst medans andra bryter ihop för saker. De handlar om begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. kan ta mer om det nån gång:)

2008-11-12 @ 19:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0