Ytlighet, på gott och ont?

För många är en operation "no big deal", ungefär som att jag tränar för att se snygg ut, bara att de lägger sig under kniven istället. Är det så enkelt? Det är ett ingrepp som alltid innebär en risk. Vi förändrar något som vi själva inte kan göra någonting åt, för att vi helt enkelt är missnöjda. Träning är och andra sidan bra för hälsan, vi kan själva anpassa träningen efter våra mål och där finns även en social aspekt.

Jag vet inte jag .. Vissa tränar för att de är missnöjda med sina kroppar, men att jämföra det med plastikkirurgi är inte helt okej. "Jag är missnöjd med mina tuttar, jag vill att de ska vara större", varför? Tuttarna kan vi inte göra så mycket åt men bra mat och träning kan både göra ditt kvitt överflödigt fett, ge dig en fastare rumpa eller en platt och trimmad mage. Kanske inte enkelt, men skonsamt och hälsosamt för dig och din framtid!

Istället för att rätta till våra "brister", se till våra goda sidor och lyft fram dem. Tyck om dina små bröst för vad de är och jag lovar att andra också kommer att göra det, om de inte redan gör det. Självförtroendet sitter inte i det yttre, det kommer inifrån.

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Du är så klok Emma :) Jag tycker också att operationer är skit faktiskt, förutom vid extrema fall :)

2010-04-14 @ 10:25:18
Postat av: Anonym

finns ju faktiskt dom som mår dåligt över sina bröst och därför förstorar dom och gör så att dom blir snygga så dom trivs.

2010-04-16 @ 13:12:24
Postat av: emma

Felet sitter egentligen inte i brösten, det sitter i huvudet.



Okej till operation vid tex olycksfall, förlorat bröst vid cancer osv. men annars tycker jag folk ska se mer till att arbeta med sig själva och deras självkänsla. Vad är nästa sak att bli missnöjd över?

2010-04-16 @ 22:52:33
Postat av: Anonym

Men som sagt, finns en hel del som inte har så snygga bröst. Olika stora så de syns, det kanske inte är allt för kul. Då är det perfekt att man kan fixa till brösten så att dom blir i samma storlek. För det kan nog vara rätt jobbigt för en person som har två olika storlekar på brösten. Svårt med att ha en bra bh om ena kanske är en A och ena är en liten C. Inte det roligaste kanske.



2010-04-19 @ 11:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0