Nu är Emma stor.

Första egna besöket på systemet idag. Jag blev mest stressad omringad av människor och åter människor som precis som alla andra skulle inhandla dricka till helgen. Vad hade jag förväntat mig? Fick visa legg innan gubben ens ville blippa in mina drickor och det kanske blev tills hans stora besvikelse som jag faktiskt har laglig rätt till att handla alkohol. "Tack EMMA!" och så började lät han mig handla. Är inte det ganska vrickat? Du får ta lån, skaffa barn, köpa hus, gå ut på krogen och andra big stuff, men du får inte handla sprit på systembolaget. Kan tycka det är fånigt, på riktigt ...

Men iallafall ... nu är jag ytterligare ett steg mot "vuxenlivet" och det känns lite halvskumt. Strunt i det nu dock. Saft och bullar väntar hos kusinvitamin, och därefter grill och mys hos Andreas föräldrar. Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0