Att bara kunna vara den du är.

Man har nog "tjatat" ut det ämnet för länge sedan, men samtidigt är det viktigt att inte glömma bort att det är viktigt, väldigt viktigt. Du är den du är. Du har andra förutsättningar jämfört med andra, och du är en individ som bör ses för den du är, och ingenting annat.

Jag är inte så stark alla gånger. Det finns stunder då jag vill vara så mycket, ha så mycket, och då glömmer jag bort att bara vara mig själv. Jag har inte pengar att köpa allt det jag skulle vilja ha, åtminstonde inte på en gång. Jag är inte roligare än vad jag är och jag är inte snyggare än vad jag ser ut. Jag är bra, även om jag inte får alla att skratta eller kan shoppa varje dag. De gånger då jag får för mig att jag kan det slutar det med ångest och till slut försöker jag få mig att förstå att jag kan ta det lugnt. Ingen tycker mindre om mig för det, åtminstonde inte de som verkligen betyder något.

Ibland handlar det mer om att kunna prioritera hur pengar skall fördelas än att du "inte har råd med något".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0