Busstrejk.

Tisdag morgon, busstrejk i landet. Ska bli intressant till vilken nytta i efterhand ... Hur blev det inte efter vårdstrejken? Vi lever i ett land som försöker lösa problem på bästa möjliga sätt, not? Jag borde väl vara glad som ändå kan ta mig till jobbet till skillnad från andra stackare, eller för folk som inte kan komma till sjukhuset osv. Det är rena vansinnet. Blir iallafall att resa hemifrån 2 ½ timme innan jobbet börjar, det tycker jag är skitroligt!

Nog med gnäll ... Gympasset igår var grymt! Känns som att jag har landat på en "lagom" nivå vad gäller träning och mat. Är inte sådär manisk som jag varit, det är skönt att känna sig kunna njuta av andra saker också och inte bara tänka på "är det minsta möjliga kolhydrater i detta nu? Fika? nej det går ju inte, det är ju onyttigt", lagom är ordet!
       Appråpå träning så blev jag mäkta förvånad när jag såg en kille på gymmet igår, det tog ett tag för mig att inse att det var "killen med hullet på magen" som nu blivit grymt deffad med en muskulatur som heter duga. Inte sådär stor stor, utan vältränad och muskulös fast i en lagom stor volym. Grymt jobbat! Snacka om disciplin ...

Min egen träning ikväll får lida, ska över till Johanna och fixa om mina naglarna. (Han ändå gå en promenad innan frukosten). Det är löjligt roligt att vara tjej ibland. ;) Beroende på hur sent det blir så kanske jag går ut och går, eller så sattsar jag på en solning innan fixningen av naglarna, allt beroende på dumtrafiken, är ändå ledig imorgon så då har jag tid att båda gå en lång morgonpromenad och ta mig en svettigt pass på gymmet!


"Lagom är ibland det bästa".



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0