"Hej biffen!"

Vart vill du komma med din träning? Vad är ditt mål? Många har ställt frågorna till mig, det är definitivt lättare sagt än gjort att svara på. En anledning till varför jag tränar är självfallet mitt välbefinnande vad gäller den fysiska delen. Kroppen mår bättre, är gladare och piggare, och orkar därmed lite mer. Det är roligt, den psykiska delen får sig också en skjuts i rätt riktning, det säger sig självt att självförtroendet blir högre då de synliga resultaten börjar träda fram, "fan, jag är rätt snygg iallafall".

Men har jag något konkret mål? Vill jag bli större? Fastare? Vill jag ha väl definerade muskulatur på såväl armar som ben och mage? Jag vet faktiskt inte. Jag vill vara bra tränad men fortfarande på ett kvinnligt sätt, jag vill ha muskler men inte så att jag jämförs med en man. Antagligen känner man när det är bra, eller så blir man "blind", men jag hoppas på det förstnämnda. Jag vill nog vara liten och relativt hård med en muskulatur som säger; "Hej jag tränar och jag gillar det".

Vissa gillar det inte, andra gör det. Jag ser det som attraktivt på flera plan med en vältränad kvinna (självklart man också). Jag vet inte vart det har kommit ifrån, för det är nog ingen i min närhet som "lärt mig" att tycka om det, det kom bara naturligt. 

Har tränat på gym i drygt 3 år, varav 2 år mer seriöst och jag tröttnar aldrig. Formen har gått upp och ner beroende på diverse anledningar men har ändå alltid hållt mig någolunda. Under en period för lite mer än 1 år sedan hade jag min bästa period då jag fått till kroppen lite hårdare än övrigt och det är mitt första mål, att komma dit igen, och sedan bygga vidare på det, så får vi se vart det leder. :)



"Träning är som godis för själen, du mår helt enkelt lite bättre".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0