Ska jag, ska jag inte?

Jag blir lite i valet och kvalet, ska jag träna eller inte? Jag är seg i kroppen, har lätt huvudvärk och lite täppt i näsan. Inget märkvärdigt att inte träna för kan jag tycka men det känns motigt när kroppen säger "nej". Valde ändå att ta morgonpromenaden imorse och till min förvåning kändes det riktigt bra. Så efter en god frukost nu känner jag mig piggare. Frågan är bara om jag ska skita i vila idag och bege mig upp på gymmet? För jag är väldigt sugen. Motivationen drar i mig, vill ha upp mig, vill sätta fart på endorfinerna och få igång kroppen. Som jag sa uppe på gymmet i måndags "det får bära eller brista", dagen efter mådde jag sämre men idag mår jag bättre. Så jag kanske kör på samma teori idag igen. Det är inte värre än att skiten bryter ut, jag blir sjuk och sedan kan ta nya tag.

En rolig tanke som dykt upp i huvudet är "på lördag får jag äta godis, då är jag värd det". En dag, det är helt okej. Motivationen har tagit överhand, huvudet spelar mig inte längre ett spratt. Tack för det!




Kommentarer
Postat av: Susse

Ses imorgon hjärtat!

2008-09-17 @ 19:57:25
URL: http://susse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0