Höger- och vänsterfil?

Ibland funderar jag på om det vore bättre att precis som för bilarna använda sig av höger- och vänsterfilar för oss "gående". Jag menar, vissa verkar tro att de äger gångvägarna. Det kan tyckas vara något löjligt att irritera sig på men jag gör det, något så fruktansvärt. Gör inte du? Oavsett om jag är påväg till jobbet, gymmet eller bara är ute på mina promenader så möts jag av dessa idioter. Förlåt, men de är ju det ...

Jag går på höger sida om gångbanan, plötsligt svänger en annan person in på samma gångväg och självklart på samma sida som mig. Vad är det som är svårt med att välja den andra sidan när man ser en person i motsatt håll? Och dessutom ha mage att bara pina på och självklart göra (mig) tvungen att byta sida. Nej, det är inte själva grejen att gå åt sidan som är jobbig eller irriterande, det är att folk tror "här kommer jag, flytta på dig" som stör mig. Ibland går jag helt enkelt bara rakt på och till slut blir de tvungna att flytta på sig.

Så det vore för enkelhetens skull att införa ett "system", åminstonde för att jag ska slippa bli irriterad, men jag vet, bara tanken är löjlig, väldigt löjlig ...

Detta är typiskt exempel på ett såkallat "i-landsproblem", inte mycket värt att nämnas. Lite gnäll när det inte finns så mycket annat att gnälla på, för gnälla, det måste man ju?

Kommentarer
Postat av: Sunne

Haha jag åt faktiskt en sallad på vegabaren ;) Tonfisk mums! Jag håller fullständigt med angående gångarna. Inför filer!

2008-09-11 @ 12:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0